Hlavní mojí činností na Maartenu byly ale klasicky opravy. Instaloval jsem nový pomocný generátor Honda, v servisu kol mě udělali kompletní opravy mých bicyklů, které byli po 12 letech již na hranici vraků. Musel jsem opravit těsnění hřídele, kde začala téct voda do trupu, opravit přetlakový ventil boileru a další věci. Prostě na nudu si stěžovat nemohu.
Jižní holandská strana Maartenu nebyla tolik poškozená hurikánem. Většina domů je opravena a turisté se sem vrátili. Povinností každého je asi navštívit pláž Maho, která je v těsné blízkosti mezinárodního letíště SXM. Letadla přistávají nad hlavami lidí a při startu těch největších letadel tlaková vlna z motorů pořádně s každým zamává. Při mojí hmotnosti 85 kg jsem byl tlakem vzduchu odhozen o 1 metr dozadu.
v pátek 11. ledna zakotvíme v zátoce Marigot na severní tedy francouzské části ostrova. Je to akorát na krátkou prohlídku okolí a Radek odlétá domů. Již se nemůže dočkat zimy. Krátká prohlídka města a okolí nás trochu děsí. V září 2017 zde hurikán Irma napáchal obrovské škody. Většina domů byla poškozena či zcela zničena. Dnes je zde mnoho domů ve stejném stavu či se teprve opravují. Mnoho je jich však již opravených a v provozu. Horší však je, že zde nejsou skoro žádní turisté. Hotely, penziony i restaurace jsou skoro prázdné a místní podnikatelé mají těžkou dobu na splácení drahých oprav. Je to škoda, protože se takto bude celý ostrov velmi dlouho probouzet do bývalé prosperity.